Antje Ehmann, Harun Farocki

Antje Ehmann, Harun Farocki, Gostiti se ali leteti, 2008
© MuTphoto/ Barbara Braun


16. december 2008 - 25. januar 2009
Moderna galerija / Mala galerija (Slovenska c. 35), Ljubljana


Farockijevo enkratno poetiko zaznamuje kritičen dialog s tehnokratsko sedanjostjo. Sloves »nadležneža« si je pridobil z enim svojih prvih filmov, The Inextinguishable Fire (Nepogasljivi ogenj, 1969), v katerem sledi procesu proizvodnje napalm bomb in širšemu družbenem kontekstu njihovega obtoka. Farockijeve glavne teme so družbene spremembe, ki so jih prinesle moderne »medijske revolucije«. Z asociativno montažo, strogo objektivno kompozicijo in kvazipoučnimi komentarji si v filmih prizadeva pokazati, kako zelo je naša družba v primežu podob. Med njegovimi odmevnejšimi nastopi v zadnjem času sta documenta 12 in Manifesta 7.

V Mali galeriji bo predstavil najnovejšo šestkanalno instalacijo, narejeno v soavtorstvu z Antje Ehmann, Gostiti se ali leteti (Feasting or Flying, 2008) in dvokanalni Kako so narejeni Griffithovi filmi (On Construction of Griffith's Films, 2006) ter Protiglasbo (Counter-Music, 2005); slednji sta z razstave Kino kot še nikoli (Cinema like never before, Generali Foundation, Dunaj, 2006).

V delu Kako so narejeni Griffithovi filmi je Farocki vzel sekvenco iz Griffithovega filma Nestrpnost (Intolerance, 1916), ki prikazuje dialog med moškim in žensko, posnet in montiran kot kader/protikader. Instalacija podaja posnetek na dveh ekranih, da prikaže njegov pripovedni značaj /.../. Pripovedna oblika kadra/protikadra, ki je pozneje postala normativna za prikaz dialoga na filmu, je bila v Nestrpnosti še nekaj novega. Kinematografija pa se je že osamosvojila do te mere, da je kamera predstavljala sobo z njenimi podrobnostmi.

V Protiglasbi je današnje mesto predstavljeno kot tako racionalizirano in vodeno kot proizvodni proces, skoraj kot stroj za življenje in delo. Avtor je želel posneti »novo verzijo« mestnih filmov, a z drugimi podobami. Že omejenost časa in sredstev narekujeta osredotočenje na le nekaj arhetipskih poglavij.

Delo Gostiti se ali leteti ima isti naslov kot berlinski festival »Fressen oder Fliegen«, nanaša pa se na izjavo, »Nekateri raztelesijo ptico, da bi jo pojedli, drugi pa zato, da bi ugotovili, kako se leti.« Tudi to delo raziskuje metode filmske analize z razstavljanjem in sestavljanjem. Avtorja sta video instalacijo o filmskem žanru naredila posebej za festival. V njej preučujeta tehniko kadra in protikadra, izrezujeta scene in kote snemanja ter jih hkrati predvajata na oder.

Rojen leta 1944 v Novem Jicinu na Češkem, Harun Farocki živi in dela v Berlinu. Od leta 1974 in 1984 je delal kot urednik revije Filmkritik; kot umetnik se izraža v več medijih, med drugim je posnel skoraj 90 filmov. Redno prireja multimedijske instalacije, objavlja knjige, na akademskem področju pa sodeluje z univerzami v Berlinu, Berkleyu in na Dunaju.

Antje Ehmann se je rodila leta 1968 v Gelsenkirchnu. Živi v Berlinu in dela kot avtorica, teoretičarka in kustosinja na področju filma. Med letoma 1995 in 1999 je sodelovala pri pripravi festivalov Duisburger Filmwoche (Duisburški filmski teden) in Internationalen Kurzfilmtage Oberhausen (Mednarodni dnevi kratkega filma Oberhausen). Med letoma 1999 in 2003 je bila strokovna sodelavka pri projektu Deutsche Forschungsgemeinschaft Geschichte des dokumentarischen Films 1895 bis 1945 (Zgodovina dokumentarnega filma 1895 - 1945). Od leta 2004 se ukvarja z raznovrstnimi kuratorskimi projekti (večinoma v sodelovanju s Harunom Farockijem.).

Kustos razstave je Igor Španjol.

Projekt je podprlo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

Naročite se na e-novice MG

Moderna galerija

Windischerjeva ulica 2
1000 Ljubljana
Tel.
MG+: 01 2416 800,
01 2416 834,
+MSUM: 01 2416 825
Fax: 01 2514 120
E-mail: info@mg-lj.si

MG+MSUM
Zgodovina MG
Prenova MG
Otvoritev prenovljene MG
Zaposleni

Podporniki

  • podporniki
(c) Moderna galerija, Ljubljana