NIKA ŠPAN.PRODANA DELA / SOLD WORKS

10.12.1998

O UMETNICI: V okviru mlade generacije slovenskih umetnikov, ki jo med drugim zanimajo tako novi mediji kot tudi raziskovanje ideoloških sistemov (predvsem umetniškega), njihovo delovanje in manipuliranje, spada Nika Špan v skupino najperspektivnejših umetnic, ki skušajo s svojimi deli ponovno definirati vlogo umetnika v okviru socialnega in institucionalnega konteksta. Rodila se je leta 1967 v Ljubljani, leta 1992 je diplomirala iz slikarstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in prav tam leta 1996 končala kiparsko specialko. Kot štipendistka DAAD je študirala na Kunstakademie v D??ldorfu v Nemčiji. O NJENEM DELU: O NJENEM DELU: O NJENEM DELU: V izbor historiata njenih samostojnih razstav vključujemo instalacijo Razstava slik, ki jo je predstavila leta 1992 v ljubljanski Galeriji Škuc, skupaj s Tadejem Tozonom; medijski projekt Vrata leta 1994; projekt za revijo Kunstforum International, feb.-april 1996,št. 133, str. 50 in performans Reprodukcija informacije v Knjižnici Akademije za likovno umetnost leta 1996. Med skupinskimi razstavami so najzanimivejše: performans Eller - Bahnhof 1 v D??ldorfu, kjer je umetnica, v okviru razstave, v katero je bila vključena, šest dni razstavila samo sebe kot čuvajko. Performans je vseboval celoten proces čuvanja razstave, prihajanje vsak dan na delo in vračanje z dela domov. V performansu z naslovom Gib mir deine Liebe und I will give you love na razstavi Začasni uvoz v Galeriji Škuc Ljubljana, v Likovnem salonu Maribor in v Galeriji sodobne umetnosti Celje leta 1996 je ob določenih urah po telefonu poklicala iz Nemčije in skušala vzpostaviti stik z obiskovalci. V Seulu in v Tokiju je organizirala Nikino igro na srečo (ki je temeljila na njeni osebni izkušnji igranja na loteriji), sodelovala je na 1. in 2. trienalu sodobne slovenske umetnosti U3, leta 1994 in 1997 ter na razstavi Urbanaria v letih 1995 in 1997. Delo Nike Špan temelji predvsem na osebnih izkušnjah (Eller Bahnhof 1, Nikina igra na srečo), je pa tudi komentar različnih načinov komunikacije (Gib mir deine Liebe und I will give you love in Video ne video). Predvsem z zadnjim delom, ki ga je predstavila na lanskem 2. trienalu sodobne slovenske umetnosti U3 v Moderni galeriji, ponazarja zapleteno komunikacijo med umetnikom (samo seboj) in predstavnikom moči na področju umetnostnega sistema, kustosom razstave Petrom Weiblom, ki mu svoje delo predstavlja z risbami in s pomočjo video monitorja, ki onemogoča neposredno komunikacijo. Delo Nike Špan temelji predvsem na osebnih izkušnjah (Eller Bahnhof 1, Nikina igra na srečo), je pa tudi komentar različnih načinov komunikacije (Gib mir deine Liebe und I will give you love in Video ne video). Predvsem z zadnjim delom, ki ga je predstavila na lanskem 2. trienalu sodobne slovenske umetnosti U3 v Moderni galeriji, ponazarja zapleteno komunikacijo med umetnikom (samo seboj) in predstavnikom moči na področju umetnostnega sistema, kustosom razstave Petrom Weiblom, ki mu svoje delo predstavlja z risbami in s pomočjo video monitorja, ki onemogoča neposredno komunikacijo. Delo Nike Špan temelji predvsem na osebnih izkušnjah (Eller Bahnhof 1, Nikina igra na srečo), je pa tudi komentar različnih načinov komunikacije (Gib mir deine Liebe und I will give you love in Video ne video). Predvsem z zadnjim delom, ki ga je predstavila na lanskem 2. trienalu sodobne slovenske umetnosti U3 v Moderni galeriji, ponazarja zapleteno komunikacijo med umetnikom (samo seboj) in predstavnikom moči na področju umetnostnega sistema, kustosom razstave Petrom Weiblom, ki mu svoje delo predstavlja z risbami in s pomočjo video monitorja, ki onemogoča neposredno komunikacijo. PRODANA DELA: Razstava v Mali galeriji z naslovom Prodana dela prav tako temelji na osebni izkušnji. Njen koncept izhaja iz načina priložnostnega preživljanja, ko je umetnica eno leto opravljala razna soboslikarska dela po naročilu. Ta (prodana) dela so kronološko predstavljena na stenah Male galerije. Razpored barvnih pasov je naključen in sledi tej kronologiji, z edinim samosvojim posegom umetnice, da je vsaki barvi določila enotno kvadraturo. Barve so identične tistim, ki jih je umetnica uporabila pri svojem delu, ki je dokumentirano z barvno fotografijo. Razstava v Mali galeriji z naslovom Prodana dela prav tako temelji na osebni izkušnji. Njen koncept izhaja iz načina priložnostnega preživljanja, ko je umetnica eno leto opravljala razna soboslikarska dela po naročilu. Ta (prodana) dela so kronološko predstavljena na stenah Male galerije. Razpored barvnih pasov je naključen in sledi tej kronologiji, z edinim samosvojim posegom umetnice, da je vsaki barvi določila enotno kvadraturo. Barve so identične tistim, ki jih je umetnica uporabila pri svojem delu, ki je dokumentirano z barvno fotografijo. Razstava v Mali galeriji z naslovom Prodana dela prav tako temelji na osebni izkušnji. Njen koncept izhaja iz načina priložnostnega preživljanja, ko je umetnica eno leto opravljala razna soboslikarska dela po naročilu. Ta (prodana) dela so kronološko predstavljena na stenah Male galerije. Razpored barvnih pasov je naključen in sledi tej kronologiji, z edinim samosvojim posegom umetnice, da je vsaki barvi določila enotno kvadraturo. Barve so identične tistim, ki jih je umetnica uporabila pri svojem delu, ki je dokumentirano z barvno fotografijo. Sestavni del Prodanih del je performans, ki ga je umetnica izvedla na dan otvoritve in ga gledalec razstave lahko sliši kot zvočno kuliso. V performansu gre za ponazoritev njenega dela s pomočjo umetničinega telesa in zvoka. Enolični zvok, ki ga Nika Špan izvablja iz električne kitare ponazarja monotone poteze soboslikarskega valjčka. Fizična pojava umetnice na sceni, ki se sprehodi po galerijskem prostoru izbrano oblečena, oziroma ravno primerno razgaljena, s kitaro v roki, sledeča notranjemu ritmu, je kot produkt biznisa, ki ga človek opravlja zaradi denarja in eksistence, in katerega rezultat je materialna preskrbljenost, ki pa ji manjka bistvo. Razstava je večplastna; obsega pretekli čas, ko so nastala "prodana" dela, sedanjost, ki se zrcali v pobarvani površini in umetničino fizično telo, ki je na razstavi "prisotno" z glasbo, ko je razstava odprta in s projekcijo, ko je razstavazaprta (v času, ko je galerija zaprta, namreč teče diaprojekcija na okna Male galerije). Razstavni katalog bo izšel po končani razstavi.

Naročite se na e-novice MG

Moderna galerija

Windischerjeva ulica 2
1000 Ljubljana
Tel.
MG+: 01 2416 800,
01 2416 834,
+MSUM: 01 2416 825
Fax: 01 2514 120
E-mail: info@mg-lj.si

MG+MSUM
Zgodovina MG
Prenova MG
Otvoritev prenovljene MG
Zaposleni

Podporniki

  • podporniki
(c) Moderna galerija, Ljubljana